Některé firmy se snaží získat náskok nad svou konkurencí a přilákat co nejlepší zaměstnance k sobě nabídkou firemních benefitů. Nebo je využívají jako strategii, jak si své zaměstnance uchovat co nejdéle. Může se jednat o firemní školku, jídelnu, odpočinkovou místnost nebo třeba poukaz na manikúru. V zahraničí se dokonce můžete setkat s takzvanou „pawternity leave“ – možností vzít si volno kvůli péči o domácího mazlíčka. Jak to ale s firemními benefity bude dál?
Co všechno může být firemním benefitem
Některé z nově navrhovaných benefitů v zahraničí vznikly ze snahy o předejití diskriminaci a zavedení co největší inkluze všech pracovníků. Tak přišly například i možnosti podpory zaměstnanců, co se týče zdravotní péče v rámci menopauzy, nebo při problémech s neplodností, a to u žen i u mužů. Toto jsou zrovna příklady firemních benefitů, které jsou finančně velmi nákladné, a je u nich tedy vhodné, aby si zaměstnavatel rozhodl, zda se daný firemní benefit vyplatí zavádět. Jestli podporuje zaměstnance a firmu jako celek i při nákladech, které na něj bude muset firma vynaložit.
Světlé zítřky benefitů
Firemní benefity jsou velmi důležité, protože ukazují, jaká konkrétní firma doopravdy je a jak jí záleží na jejích zaměstnancích. Některé z benefitů se mohou vztahovat na fyzické a psychické zdraví zaměstnanců, jejich rodinný život nebo rodinné prostředí. Mnohé firmy byly kvůli pandemii nuceny přehodnotit svůj pohled na svět a přizpůsobit se. To s sebou přineslo i rozšíření nabídky firemních benefitů a zaměření se na blaho zaměstnanců. Dá se ale předpokládat, že nás v tomto směru čeká ještě další vývoj. Těžko říct, jestli Česká republika půjde ve směru zahraničí. Téměř s jistotou se ale dá tvrdit, že nabídka firemních benefitů se i u nás ještě rozšíří. Je tedy možné, že odpočinková místnost, sick days a možnost využití firemní školky nebo firemního terapeuta bude brzy samozřejmostí.
MyJobsi.cz | Vyhledávač práce od 123jobs Media s.r.o.